Gå videre til hovedindholdet

Tanker om differentiering - 3 undervisningsgang

I forhold til differentiering kan det være en god ide at bruge video i forhold til en metode til at differentiere det stof som kan være udfordrende for flere elever.

Jeg vil derfor i kommende undervisningspraksis bruge videoer i form af screen-cast-omatic i forhold til præsentation af teoretiske modeller.

Det er kontinuerligt en stor udfordring  for eleverne at begribe, forstå og anvende de teoretiske modeller. På hovedforløbet er der meget fokus på transfer begrebet og nærmest et krav om at modellerne kan blive brugt og anvendt i de respektive virksomheder.

I koblingen mellem teori og praksis bliver teorimodellen brugt til at forbinde den teoretiske verden med den praktiske verden.

Jeg er i denne forbindelse optaget af Klafkis tanker omkring kategorial dannelse henholdsvis material og formal dannelsesteori. " Virkeligheden som den forstås i det faglige indhold og elevens personlige livserfaring.

Når eleven har teoretisk og praktisk forståelse åbner han/hun sig mod

Præsentationen af den teoretiske model vil blive lagt op på youtube, så modellen kan dernæst også kan kommenteres på. Derved bliver forløbet interaktivt. Eleverne kan kommentere videoen og der kan opstå debat efterfølgende omkring

Dette vil indgå i forløbet også som flipped learning, da videoen så bliver en forberedelse/lektie for eleven.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

En læringsteoretisk problemstilling

Beskriv casen En problemstilling fra min hverdag, kunne være at indkøbseleverne, har svært ved at sætte sig udenfor deres egen virksomheder. Elverne er udfordret af kun at se verden indefra, udfra deres egen virkelighed, og har svært ved at åbne udsynet overfor indkøb i andre virksomheder eller instanser. Hvordan kan jeg motivere eleverne til at åbne deres verdensbillede op så eleverne bedre kan visualisere og blive inspireret af de andre elevers virksomheder og forstå indkøb som en proces der antager mange forskellige former. Min erfaring er læringen netop opstår i spændingsfeltet mellem egne og fælles erfaringer. I at forstå indkøbet som en holistsik og foranderlig størrelse. Hvad vil du undersøge Hvad skyldes denne store fokus på egne virksomheder? Hvad kan jeg gøre for at motivere eleverne til at hoppe op i helikopterne og udvide deres horisont og perspektiv, samt motivere dem til at blive inspireret til at se indkøb som en proces der har mange forskellige former. Hvorfor...

Betydning af kaffe

test youtube