I forhold til differentiering kan det være en god ide at bruge video i forhold til en metode til at differentiere det stof som kan være udfordrende for flere elever.
Jeg vil derfor i kommende undervisningspraksis bruge videoer i form af screen-cast-omatic i forhold til præsentation af teoretiske modeller.
Det er kontinuerligt en stor udfordring for eleverne at begribe, forstå og anvende de teoretiske modeller. På hovedforløbet er der meget fokus på transfer begrebet og nærmest et krav om at modellerne kan blive brugt og anvendt i de respektive virksomheder.
I koblingen mellem teori og praksis bliver teorimodellen brugt til at forbinde den teoretiske verden med den praktiske verden.
Jeg er i denne forbindelse optaget af Klafkis tanker omkring kategorial dannelse henholdsvis material og formal dannelsesteori. " Virkeligheden som den forstås i det faglige indhold og elevens personlige livserfaring.
Når eleven har teoretisk og praktisk forståelse åbner han/hun sig mod
Præsentationen af den teoretiske model vil blive lagt op på youtube, så modellen kan dernæst også kan kommenteres på. Derved bliver forløbet interaktivt. Eleverne kan kommentere videoen og der kan opstå debat efterfølgende omkring
Dette vil indgå i forløbet også som flipped learning, da videoen så bliver en forberedelse/lektie for eleven.
Jeg vil derfor i kommende undervisningspraksis bruge videoer i form af screen-cast-omatic i forhold til præsentation af teoretiske modeller.
Det er kontinuerligt en stor udfordring for eleverne at begribe, forstå og anvende de teoretiske modeller. På hovedforløbet er der meget fokus på transfer begrebet og nærmest et krav om at modellerne kan blive brugt og anvendt i de respektive virksomheder.
I koblingen mellem teori og praksis bliver teorimodellen brugt til at forbinde den teoretiske verden med den praktiske verden.
Jeg er i denne forbindelse optaget af Klafkis tanker omkring kategorial dannelse henholdsvis material og formal dannelsesteori. " Virkeligheden som den forstås i det faglige indhold og elevens personlige livserfaring.
Når eleven har teoretisk og praktisk forståelse åbner han/hun sig mod
Præsentationen af den teoretiske model vil blive lagt op på youtube, så modellen kan dernæst også kan kommenteres på. Derved bliver forløbet interaktivt. Eleverne kan kommentere videoen og der kan opstå debat efterfølgende omkring
Dette vil indgå i forløbet også som flipped learning, da videoen så bliver en forberedelse/lektie for eleven.
Kommentarer
Send en kommentar