Gå videre til hovedindholdet

Læringsteoretisk problemstilling

Udvælg case problemstilling

Jeg oplever gentagne gange  udfordringer med at få hul på relevant teori, i form af teoretiske modeller som eleverne har svært ved at begribe og omsætte til praksis. Et af de punkter jeg som underviser bliver vurderet udfra er om jeg formår at bringe den virkelige ind i undervisningen.

Hvad vil du undersøge

Jeg ønsker at optimere læring og forståelse for de teoretiske modeller jeg anvender i undervisningen. Det er mit ønske at jeg igennem multimodale redskaber kan få en bedre læringsproces og motiverer eleverne til at bruge og forstå disse modeller og netop bruge dem i praksis. Jeg vil desuden understøtte forløbene med digitale redskaber i forhold til øget deltagerstyring.

Hvorfor?

Ved at afdække de multimodale værktøjer ønsker jeg at se optimere arbejdprocessen, dels ved at

Hvordan vil du gøre det?
Jeg vil kigge på Illeris' inholdsdimension, udfra det evt. perspektivering

Fordele




arbejdsportofolio god ide. det er det jeg har taget til mig undervejs. , det er det jeg har lært, til eksamen.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Betydning af kaffe

test youtube

Anvendelse af IT- værktøjer til at skabe transfer

Bloggen som overordnet refleksions-værktøj mellem teori og praksis! For at fremme transfer i undervisningen vil jeg fremadrettet prøve ved hovedforløbets start at introducere bloggen, som eleverne skal bruge over hele forløbet. før under og efter samt imellem skoleophold. Jeg ser bloggen som et langsigtet værktøj, der kan samle hele deres forløb i en samlet blog der omhandler deres indkøbs-univers. Bloggen er et individuelt men kan samle elevens oplevelser og udfordringer i et interaktivt univers. Hermed skabes der transfer på tværs af de mangeartede virksomheder. Det er min tanke at bloggen skal bruges dels som et refleksions-redskab, men også som et notatforum hvor eleverne løbende har hands-on med undervisningen. Bloggen er et fleksibelt medie der kan til-gås når eleverne i en stille stund kan reflektere over det lærte og koblingen mellem teori og praksis. Jeg ser bloggen som et værktøj der samtidig bruges som vidensdelings-værktøj hvor eleverne kan inspirerer  hinanden til