John Hatties feedbackformer set ud fra min egen praksis!
Feed up: En klar og tydelig opstart hvor målet med modulet er klart og tydeligt for eleven. Det tager 30 minutter. Her kan forventnings afstemning i forhold til hvad eleverne forventer at skulle lære, herigennem vil der være fokus på elevens forståelse og færdigheder, måske være oplagt. Denne kombination giver feed-up, hvor såvel eleven som lærer er aktive i denne proces.
Feedback: Der foregår løbende feedback i forhold til individuelle opgaver og lærerprocessen i forhold til eksempelvis kollaborativt gruppearbejde. I denne arbejdsproces gives der løbende feedback i forhold til hvor eleven/gruppen er i process. Er de tætte på at nå målene og succeskriterier.
Feed forward: Hvad er næste skridt i forhold til det lærte og hvordan kan "metoden" bruges fremadrettet. Hvad skal eleven være opmærksomme på næste gang for at optimere deres "produkt" i fremtiden.
Feed up: En klar og tydelig opstart hvor målet med modulet er klart og tydeligt for eleven. Det tager 30 minutter. Her kan forventnings afstemning i forhold til hvad eleverne forventer at skulle lære, herigennem vil der være fokus på elevens forståelse og færdigheder, måske være oplagt. Denne kombination giver feed-up, hvor såvel eleven som lærer er aktive i denne proces.
Feedback: Der foregår løbende feedback i forhold til individuelle opgaver og lærerprocessen i forhold til eksempelvis kollaborativt gruppearbejde. I denne arbejdsproces gives der løbende feedback i forhold til hvor eleven/gruppen er i process. Er de tætte på at nå målene og succeskriterier.
Feed forward: Hvad er næste skridt i forhold til det lærte og hvordan kan "metoden" bruges fremadrettet. Hvad skal eleven være opmærksomme på næste gang for at optimere deres "produkt" i fremtiden.
Kommentarer
Send en kommentar