Gå videre til hovedindholdet

Blogindlæg - Feedbackformer

John Hatties feedbackformer set ud fra min egen praksis!

Feed up: En klar og tydelig opstart hvor målet med modulet er klart og tydeligt for eleven. Det tager 30 minutter. Her kan forventnings afstemning i forhold til hvad eleverne forventer at skulle lære, herigennem vil der være fokus på  elevens forståelse og færdigheder, måske være oplagt. Denne kombination giver feed-up, hvor såvel eleven som lærer er aktive i denne proces.


Feedback: Der foregår løbende feedback i forhold til individuelle opgaver og lærerprocessen i forhold til eksempelvis kollaborativt gruppearbejde. I denne arbejdsproces gives der løbende feedback i forhold til hvor eleven/gruppen er i process. Er de tætte på at nå målene og succeskriterier.

Feed forward: Hvad er næste skridt i forhold til det lærte og hvordan kan "metoden" bruges fremadrettet. Hvad skal eleven være opmærksomme på næste gang for at optimere deres "produkt" i fremtiden.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Betydning af kaffe

test youtube

Anvendelse af IT- værktøjer til at skabe transfer

Bloggen som overordnet refleksions-værktøj mellem teori og praksis! For at fremme transfer i undervisningen vil jeg fremadrettet prøve ved hovedforløbets start at introducere bloggen, som eleverne skal bruge over hele forløbet. før under og efter samt imellem skoleophold. Jeg ser bloggen som et langsigtet værktøj, der kan samle hele deres forløb i en samlet blog der omhandler deres indkøbs-univers. Bloggen er et individuelt men kan samle elevens oplevelser og udfordringer i et interaktivt univers. Hermed skabes der transfer på tværs af de mangeartede virksomheder. Det er min tanke at bloggen skal bruges dels som et refleksions-redskab, men også som et notatforum hvor eleverne løbende har hands-on med undervisningen. Bloggen er et fleksibelt medie der kan til-gås når eleverne i en stille stund kan reflektere over det lærte og koblingen mellem teori og praksis. Jeg ser bloggen som et værktøj der samtidig bruges som vidensdelings-værktøj hvor eleverne kan inspirerer  hinanden til