Beskriv casen
En problemstilling fra min hverdag, kunne være at indkøbseleverne, har svært ved at sætte sig udenfor deres egen virksomheder.
Elverne er udfordret af kun at se verden indefra, udfra deres egen virkelighed, og har svært ved at åbne udsynet overfor indkøb i andre virksomheder eller instanser.
Hvordan kan jeg motivere eleverne til at åbne deres verdensbillede op så eleverne bedre kan visualisere og blive inspireret af de andre elevers virksomheder og forstå indkøb som en proces der antager mange forskellige former. Min erfaring er læringen netop opstår i spændingsfeltet mellem egne og fælles erfaringer. I at forstå indkøbet som en holistsik og foranderlig størrelse.
Hvad vil du undersøge
Hvad skyldes denne store fokus på egne virksomheder? Hvad kan jeg gøre for at motivere eleverne til at hoppe op i helikopterne og udvide deres horisont og perspektiv, samt motivere dem til at blive inspireret til at se indkøb som en proces der har mange forskellige former.
Hvorfor
Min erfaring er at læring netop opstår i spændingsfeltet mellem egne og fælles erfaring og giver dermed en bred indgang til faget. Skoleopholdene skal selvfølgelig styrke den enkelte elev, men samtidig give eleverne et perspektiv, både når vi taler lokalt, nationalt og globalt.
Hvordan vil du gøre det, metode
Jeg vil undersøge hvordan mit materiale kan opdateres ved hjælp af større elevinvolvering i forhold til eksempel til videoptagelser fra egne virksomheder.
En problemstilling fra min hverdag, kunne være at indkøbseleverne, har svært ved at sætte sig udenfor deres egen virksomheder.
Elverne er udfordret af kun at se verden indefra, udfra deres egen virkelighed, og har svært ved at åbne udsynet overfor indkøb i andre virksomheder eller instanser.
Hvordan kan jeg motivere eleverne til at åbne deres verdensbillede op så eleverne bedre kan visualisere og blive inspireret af de andre elevers virksomheder og forstå indkøb som en proces der antager mange forskellige former. Min erfaring er læringen netop opstår i spændingsfeltet mellem egne og fælles erfaringer. I at forstå indkøbet som en holistsik og foranderlig størrelse.
Hvad vil du undersøge
Hvad skyldes denne store fokus på egne virksomheder? Hvad kan jeg gøre for at motivere eleverne til at hoppe op i helikopterne og udvide deres horisont og perspektiv, samt motivere dem til at blive inspireret til at se indkøb som en proces der har mange forskellige former.
Hvorfor
Min erfaring er at læring netop opstår i spændingsfeltet mellem egne og fælles erfaring og giver dermed en bred indgang til faget. Skoleopholdene skal selvfølgelig styrke den enkelte elev, men samtidig give eleverne et perspektiv, både når vi taler lokalt, nationalt og globalt.
Hvordan vil du gøre det, metode
Jeg vil undersøge hvordan mit materiale kan opdateres ved hjælp af større elevinvolvering i forhold til eksempel til videoptagelser fra egne virksomheder.
Det ser rigtig godt ud
SvarSletTak Ann :-)
SvarSlet